Teoriundervisning

Læs mere om teoriundervisning

Hos Rosenkvist Køreskole undervises der i små hold. Undervisningen foregår mundtlig og på tavle, suppleret med små videoer. Vi lægger vægt på en god dialog i undervisning, så du skal endelig ikke holde dig tilbage med at spørge.

Undervisningen er tilrettelagt, så du hele tiden bliver ledt fra en lettere til en sværere opgave.

Forløbet består af 9 teoriundervisninger a 2 timer og 15 minutters varighed. Du får selvfølgelig en kode til online teori også, der kan du selv læse op, samt tage kundskabsteste og teoriprøver.

Efter anden teorigang, vil man typisk komme på manøvrebane. Det er her, du første gang på en lukket øvelsesplads skal sidde alene i bilen.

Herefter følges teori og kørsel hånd i hånd, som det er beskrevet i den lektionsplan, der udleveres ved første teorilektion.

Lektionsplanen skal følges, og den vil følge dig hele vejen, til du har bestået køreprøven.

Teoriprøven ligger normalt 14 dage efter sidste teoriundervisning.

Når teoriprøven er bestået, kan du komme på køreteknisk anlæg (glatbane), og de resterende lektioner i lovpakken køres færdig. Herefter kan du gå op til din køreprøve.

Husk nu på at det er individuelt at tage kørekort. Det er ikke alle, der kan bestå en køreprøve kun på lovpakken.

Når køreprøven er bestået er du indehaver af kørekort til kategori B.

Hvis du føler, at du ikke er helt klar, eller måske ikke bestod første teoriprøve, så er du velkommen til at følge teorien på holdet efter dig. Det koster ikke ekstra. Lovpakken indeholder koder til online teori i 4 måneder, herefter koster de 250kr.

Du er altid velkommen til at kontakte køreskolen via henrik@rosenkvistkoereskole.dk eller på tlf. 40845448