Om Rosenkvist Køreskole

Jeg hedder Henrik Rosenkvist Larsen og er indehaver af Rosenkvist Køreskole i Kalundborg.

Lidt om mig

Jeg er 43 år, og bosat i Kalundborg med min kone og vores 2 børn.

Jeg har undervist siden 2002, godt nok ikke som kørelære i alle årerne men i sømandskab på skoleskibe. Jeg er uddannet Kystskipper samt dykkerinstruktør, og har siden 2003 sejlet med unge utilpassede unge i alderen 16-19 år, hvor jeg har undervist i duelighedsbevis, motorpasserbevis og dykning.

Sideløbende har jeg sejlet i Norge på skoleskibet Christian Radich. Der var jeg med til at uddanne norske matroser samt den norske marine.

På Christian Radich, under sejlads med den norske marine, har jeg kastet rundt med op til 60 kadetter, som skulle oplæres i sømandskab. I sommerperioderne har jeg haft 80 mand under mig, som skulle have uddelegeret hvilke tovender, de skulle hale i. Så jeg ved hvad teamwork og samarbejde betyder.

Rosenkvist Køreskole er en ny køreskole i Kalundborg, men med en kørelære der kender byen.

Rosenkvist Køreskole har eksisteret siden 2018.

Jeg startede som kørelære for Grues Køreskole, hvor jeg har kørt som kørelære her i Kalundborg i 3 år. Indtil jeg valgte at starte op for mig selv.

Så kender du nogle, som har kørt med Henrik fra Grues Køreskole, så er det mig.

Som kørelære møder man mange forskellige personligheder, vi er alle forskellige, og har forskellige stærke og svage sider. Jeg bliver ofte mødt med spørgsmålet ”kræver det ikke meget tålmodighed at være kørerlære”, og jo det gør det, men det bør ses i et samspil med indsigt og forståelse for den enkelte elevs læringskurve under hele forløbet, for at sikre den enkelte elev et optimalt udbytte af teori- og kørerlektionerne. Derfor vil du hos mig opleve, at tålmodighed er i højsædet samt en forklarende kørerlære der lever sig ind i undervisningen, og sørger for der hele tiden vil blive gået frem i et tempo, som måtte tilfalde den enkelte elev.

Når du skal vælge en køreskole, så hør med dine venner, om hvilken kørelære de tog kørekort hos. Var de tilfredse, så er der stor sandsynlighed, for at du også vil blive det.

Undersøg også hvad køreskolen har inkluderet i sin lovpakke. Er leje af skolevogn til køreprøven med, eller skal der betales ekstra for at komme op til køreprøven. Tjek også om online teori koder er inkluderet, eller skal du betale for dem. Ofte er den billigste skole ikke den billigste når alt udover bliver lagt til.