Spørgsmål

Se de fleste spørgsmål her

Når du skal tage kørekort, har du sikkert mange spørgsmål, du ønsker besvaret inden du starter.
Der er her samlet en række spørgsmål, som vi ofte får stillet. Hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden, er du mere end velkommen til at ringe til os eller skrive. Vi vil hellere end gerne hjælpe dig.

Hvilken køreuddannelse skal jeg gennemføre, hvis jeg vil have kørekort som 17årig?

Du skal igennem præcis samme køreuddannelse som dem, der tager kørekort som 18-årige.

Du skal dog være opmærksom på, at dine forældre (indehavere af forældremyndigheden) skal give dig tilladelse til at køre bil som 17-årig ved at skrive under på din kørekortansøgning. Inden du starter på køreuddannelsen, skal du altså sikre dig, at dine forældre er enige om, at de vil give dig tilladelse.

Hvis dine forældre har fælles forældremyndighed, skal de begge to skrive under. Det gælder også, hvis de fx er skilt eller ikke bor sammen. Hvis det kun er den ene forælder, der har forældremyndighed over dig, behøver du kun tilladelse fra ham/hende.

Forløbet tager cirka 3 måneder fra første teorilektion, til du kan gå op til den praktiske køreprøve.

Husk på at det er individuelt at tage et kørekort, det er ikke alle der kan bestå en køreprøve kun på lovpakken.

Tryk på linket Tilmelding. Vælg et hold og udfyld tilmeldingsformularen

Ja det må du godt. Pausen må bare ikke overstige 3 måneder.

Du skal desuden følge hele undervisningsforløbet. Det er ved lov kun tilladt at have en teorilektions fravær. Kommer du over en lektions fravær, skal du følge det næste hold.

Husk på at det anses som en uddannelse ikke et kursus at tage et kørekort.

Du skal være 16 år og 9 måneder gammel, før du kan starte.
Teoriprøven er gyldig i 12 måneder. Du skal altså have bestået køreprøven senest et år efter.

Når du møder op til teoriprøve eller køreprøve, skal du medbringe følgende
Lektionsplanen (Husk den med alle underskrifterne i)

Ansøgningen (Husk at der skal være billede med)

Legitimation i form af pas, knallertkørekort.

Nej førstehjælpskursus er ikke inkluderet, men køreskolen kan hjælpe med at finde et sted, hvor du kan tage et førstehjælpskursus.

Når du består din praktiske køreprøve, får du et midlertidigt kørekort.

Det midlertidige kørekort kan benyttes i de nordiske lande.

Pas eller lign. skal medbringes som identifikation, når du kører med det midlertidige kørekort.
Efter 2 til 3 uger får du tilsendt det rigtige kørekort med posten. Kørekort er fra den dato du består gyldigt i 15 år frem.

Skulle du alligevel ikke have fået svar på dit spørgsmål, kan du enten ringe på tlf.: 40 84 54 48 eller skrive os en e-mail på henrik@rosenkvistkoereskole.dk

Kontakt Rosenkvist Køreskole

Har du spørgsmål?

Vi sidder klar til at besvare ethvert spørgsmål, du måtte have, som du ikke får besvaret her på hjemmesiden.