Generhverv – Kørselsforbud

Læs mere om generhverv

Grundet travlhed tager køreskolen ikke generhververe ind p.t.
Skal du generhverve bedes du kontakte en af de andre køreskoler i Kalundborg eller omegn.

Hvis du har fået frakendt dit kørekort og gerne vil have det igen, skal kortet generhverves. Via linket kan du læse mere om hvordan du kan generhverve dit kørekort.

Borger.dk

Sikkertrafik

Når du skal generhverve dit kørekort, er der en del dokumenter, du skal kende til. Politiets administrative center (PAC) har sendt dig info om din frakendelse. Borgerservice kan hjælpe dig med at udfylde din ansøgning om at generhverve dit kørekort (p-23), og det er vigtigt at du har de rigtige papirer med på borgerservice første gang, du besøger dem. Klik på linkene ovenfor for info.

Fuld diskretion og anonymitet

Du kan altid være helt sikker på at vi behandler dig med fuld diskretion, og har en professionel tilgang til opgaven.

Hvornår kan jeg starte?

Du kan starte med det samme. Har du fået en betinget frakendelse, så skal du medbringe brevet, politiet har sendt til dig, hvori der står hvornår du skal være færdig. Har du en ubetinget frakendelse eller kørselsforbud, skal du ansøge om lov til at generhverve.

Hvad koster det?

• Betinget eller ubetinget frakendelse.
  • Prøvegebyr til politiet 890 kr. betales på borgerservice.
  • Kørelektioner a 45 minutter pris 500 kr. inkl. moms.
  • Leje af skolevogn til køreprøven pris 500 kr. inkl. moms.
  • IT-kode til onlineteori 295 kr. inkl. moms.

Hvornår er der teori?

Kontakt køreskolen så vi kan finde en dato du kan starte, da du ikke skal have alle teorilektioner.

Kørselsforbud:

• Mindst 8 lektioner teori
  • Mindst 8 kørelektioner
  • Undervisningen skal være fordelt over mindst 8 undervisningsdage.
  • De 8 teori lektioner skal nemlig dække over afsnit 3, 4, 5, 6, 7, og 8 i pensum, hvilket er næsten alt, det du var igennem første gang.
  • Du vil derfor skulle følge et hold, indtil du har modtaget alt undervisning. Der er undervisning én gang om ugen, så det er overstået på ca. 8 uger – se holdstart for næste hold. Ligesom da du tog kørekort første gang, vil du skulle følge en lektionsplan, først teori så kørsel, teori igen så kørsel osv.

Den kontrollerende køreprøve består af:

• Teoriprøve (som du kender den fra første gang du tog kortet)
  • Praktisk køreprøve (inkl. De tekniske spørgsmål om bilens teknik)

Reglerne er således at du skal være færdig med al teori og al kørsel inden køreprøven. Borgerservice må 2. gangs behandle din ansøgning og godkende dig til en teoriprøve. Der kan derfor godt blive lidt forsinkelse mellem den afsluttede teori, og hvor hurtigt du kan komme til prøve.

Hvad koster det?

• Kørselsforbud: 7.000,- kr. inkl. Moms.
  • 8 Teorilektioner (jf. lektionsplan)
  • 8 kørelektioner (jf. lektionsplan)
  • Leje af skolevogn til første praktisk prøve
  • Priser udover: prøvegebyr 890,- kr. (dækker 1. teoriprøve og 1. praktisk prøve)